سموات والارض، سمائ و هفت طبقه جو زمین

ساخت وبلاگ
برخی هفت آسمان را سیارات منظومه شمسی تصور میکنند وافتخارمیکنند که مطلب علمی مهمی از قرآن کشف کرده اند و مجبور میشوند تعداد آن را بالا وپائین کنند تا رقم هفت را ازان بیرون آورند وبرخی هم کیهان را طبقات کروی پوست پیازی دانسته اند وتمامی ستارگانی که درآسمان شب میبینیم را طبقه اول تفسیرمیکنند واین بدان معنی است که کل کیهان که ما میتوانیم نگاه کنیم همه درطبقه اول قراردارند. همینطورطبقه روی طبقه تراشیده اند تا به عرش خداوند رسیده اند وجالب است که برای خداوند هم جایگاه ساخته اند و نمی دانند که خداوند لا مکان است ودر همه مکان ها وجود دارد.درحقیقت طبقه های دوم وهفتم ماورائ جهان مادی است که علم هم بدان دسترسی ندارد وقرآن ماورائ کیهان را محدوده عالم غیب میداند. ازکجای قرآن این تصورات ذهنی را ساخته اند حتی به فکر خودشان هم خطور نمی کند که خداوند دوعالم دارد عالم مشهود وعالم ماورائ آن که عالم غیب است وتاکید فرموده که هیچ کس ازعالم غیب اطلاعی ندارد.


وعنده مفاتح الغیب لا یعلمها الی هو ویعلم ما فی البر والبحر و ما تسقط من ورقه الا یعلمها ولا حبه فی الظلمات الارض ولا رطب ولا یابس الا فی کتاب مبین- کلید اطلاعات ماورائ جهان مادی نزد خداوند است وهیچ کس جز خداوند از ان اطلاعاتی ندارد وهر آنچه در دریا وخشکی وجود دارد رامیداند وبرگ درختی نم افتد مگر با علم خداوند وهیچ بذری در دل تاریک خاک وهیچ رطب ویابسی وجود ندارد مگر در کتاب آفرینش مسطور است (مرکز ضبط داده های جهان مادی)


قُل لاَّ أَقُولُ لَكُمْ عِندِي خَزَآئِنُ اللّهِ وَلا أَعْلَمُ الْغَيْبَ وَلا أَقُولُ لَكُمْ إِنِّي مَلَكٌ إِنْ أَتَّبِعُ إِلاَّ مَا يُوحَى إِلَيَّ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الأَعْمَى وَالْبَصِيرُ أَفَلاَ تَتَفَكَّرُونَ-بگو(خطاب به حضرت رسول اکرم) من نمیگویم که خزائن خداوند نزد من است(همچو ادعائی ندارم) وغیب هم نمیدانم ونمی گویم من ملک هستم جز اینکه به من وحی میشود-


قُل لَّا يَعْلَمُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ وَمَا يَشْعُرُونَ أَيَّانَ يُبْعَثُونَ-هیچ کی جز خداوند علم غیب کیهان را وزمان برانگیخته شدن را نمیداند .


کسانی که این تصورات ذهنی هفت آسمان پوست پیازی را همچنان بحث میکنند و تمامی مشهودات بالای سرما که کیهان است وعلم هم با ابزارعلمی ستارگان دور دست تا میلیارد ها سال نوری را کشف کرده اند وعلم اختر شناسی طبقاتی را کشف نکرده همچنان طبقه اول میدانند (هرچه ستاره درآسمان دنیا است یعنی آسمانی که می بینیم را طبقه اول میدانند) وبقیه را طبقات دوم تا هفتم یعنی نفوذ تخیلی به عالم غیب بر خلاف بیانات قرآن. گذشتگان حق داشتند این تصورات ذهنی را نسبت به کیهان داشته باشند. اما ما چرا تا کنون خود را از بند این تخیلات رها نمی سازیم تعجب آوراست. خداوند هم میفرماید هیچکس ازعالم ماورائ مادی خبر ندارد، با خود فکر نکرده اند که راه را خطا طی میکنند وبهانه وشبهه دست معاندین ومخالفین وفلیسوف نما ها میدهند. افراد مخالفی که تحت لوای موافق این تصورات را در سایت ها بسط میدهند که مشخص است که خصیصه دشمنی با اسلام دارند ولی موافقین قرآن چرا درخواب غفلت فرورفته اند وبه انها درتقویت شبهات قرآنی کمک میکنند . ایات بیشماری درقرآن صراحتا هفت آسمان را هفت جو زمین میداند.


هدف خلقت کیهان ازدید قرآن


خلقت جهان مادی با برنامه تدوین شده الهی وبا هدف خلقت انسان درزمین بوده است. خلق فسوی، قدر فهدی.ابتدا خلق میشود وسپس به آن پرداخته میشود .برنامه ریزی میکند وبسوی هدف مورد نظر هدایت میکند. هدف از خلقت کیهان ایجاد آب بوده است وکان عرشها علی المائ-خلقت کیهان در شش روزوآب منشائ حیات است وحیات هم به خلقت انسان ختم میشود.بنابراین حیات هدف نهائی خلقت کیهان بوده است .حال بقائ این پدیده بسیار ارزشمند درگرو چه عواملی است .مسلما مهمترین عامل ایجاد حیات وبقائ آن جو زمین است که خداوند آن را بنا کرد وسقف آن را بالا برد وبه هفت طبقه آن را تقسیم کرد(اشاره به خلقت اولیه زمین وایجاد جو آن) ولایه محافظتی درآن قرارداد وشاهکار خلقت خود در کیهان را درون این پدیده یعنی سبع السموات والارض قرارداد.

خداوند درآیات بیشماری انسان را دعوت میکند به این شاهکار خلقت بنگرد وعظمت خداوند را به یاد آورد وتاکید میفرماید که تمامی نشانه هائی که در جوزمین وزمین وتحت الثری وجود دارند آیات خداوند هستند مانند آیات قرآن سبع المثانی والقرآن کریم. 

الرحمن علی العرش الستوی له ما فیالسموات وما فی الارض وما بینهما وتحثت الثری-

بند پایان که درمحدوده تحت الثری( تعبیرقرآن به زیرخاک) تا حدود صد متر بالای خاک که در غوغای حیات به فعالیت عظیمی مشغولند وبقای ما وحیات ما در فعالیت مستمرآنان است وحدود 80 درصد جانوران در حیات زمین را شامل میشوند-دابه وتداوم حیات ازنظرقرآن-سمائ درقرآن معنی متفاوتی دارد مانند بالا، فضا وجو زمین که درموارد بسیارزیادی جو زمین که از آن نعمت باران ورزق وحیات درآن قرار داده شده آورده شده.

وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاء وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا لَاعِبِينَ-ما جو زمین وزمین وهر آنچه مابین آنها است را بیهوده نیافریدیم.

برخی سمائ را کیهان تصورکرده اند که باستناد آیات زیر درست نمی باشد ومنظور قسمت پائین ازهفت طبقه جو زمین است که باران از آن نارل میشود یعنی طبقه اول وپائین ترین طبقه جو زمین .در برخی ازایات هم سمائ مجموعه سموات والارض به معنی جو زمین آورده شده .سموات والارض هم در قرآن دارای دو مفهوم است کیهان وزمین وجو هفت طبقه آن .
أَوْ كَصَيِّبٍ مِّنَ السَّمَاءِ فِيهِ ظُلُمَاتٌ وَرَعْدٌ وَبَرْقٌ يَجْعَلُونَ أَصْابِعَهُمْ فِي آذَانِهِم مِّنَ الصَّوَاعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ واللّهُ مُحِيطٌ بِالْكافِرِينَ-21 بقره- يامانند کسانی هستند که در تاریکی دچار رعد وبرق خوفناکی قرار میگیرند وازبيم مرگ سرانگشتان خود را در گوشهايشان فرو میبرند خدا بركافران احاطه دارد.


الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاء بِنَاء وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ فَلاَ تَجْعَلُواْ لِلّهِ أَندَادًا وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ-22 بقره- خداونداست كه زمين را براى شما فرشى و آسمان را بنايى قرارداد و از آسمان آبى فرود آورد و بدان از ميوه‏ها رزقى براى شما بيرون آورد پس براى خدا همتايانى قرار ندهيد درحالى كه خود مى‏دانيد


از دو آیه فوق به وضوح بیان شده که سمائ طبقه اول جو زمین است که درآن رعد وبرق رخ میدهد وباران از آن نازل میشود وباران باعث ثمرات ورزق و روزی میشودودرایه زیر میفرماید


هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ-29 بقره


خداوند استکه برای شما کلیه موارد لازم در زمین را خلق کرد وسپس به سمائ زمین پرداخت وآن را به هفت طبقه مبدل ساخت.اگرسمائ را کیهان وسبع السموات را هم همان هفت اسمان بطلمیوسی ویا سیارات منظومه شمسی فرض کنیم با سیاق آیه همخوانی ندارد .خلق لکم یعنی برای شما درحیات زمین که شما از آن بهرمند هستید خلق کردم. کهکشان ها وسیارات چه نقشی میتوانند درزندگی ما داشته باشند. آیات زیرهم موارد بالا را ثابت میکند


اللَّهُ الَّذِي سخَّرَ لَكُمُ الْبَحْرَ لِتَجْرِيَ الْفُلْكُ فِيهِ بِأَمْرِهِ وَلِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ- خداوند است که دریا را مسخر شما گردانید که به امر خداوند ( تحت قوانین جاریه خداوند درطبیعت) کشتی را در آن به حرکت در آورید واز فضل خداوند بهره مند شوید-معنی سخر لکم دراین آیه آورده شده حال به آیه بعدی توجه فرمائید.

وَسَخَّرَ لَكُم مَّا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا مِّنْهُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لَّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ- وهر آنچه در هفت جو زمین ( مجموعه سمائ) وزمین وجود دارد را مسخر شما کردم واین برای کسانیکه در آیات تفکرمیکنند دلیل ونشانه واضحی است . ایا کهکشان درتسخیر بشر قرارداده شده مانند راه بردن کشتی.

آیا این آیات به وضوح سمائ وسموات و وسبع السموات را برای ما تعریف نکرده است .چرا ما یتفکرون نمی کنیم و همچنان بدون مطالعه آیات قرآن از تصورات ذهنی غلط به ارث رسیده از گذشتگان تبعیت میکنیم.

بجای جستجو در نظرات کهن مربوط به هزار سال قبل به آیات قرآن مراجعه کنیم .

درمقالات بعدی انشائالله به مرور تمامی ایات در ارتباط با سموات والارض را جدا گانه بررسی وتجزیه وتحلیل میکنیم تا واقعیت کلمات خداوند روشن شود وهمگان به نظری واحد که مد نظر قرآن است برسیم.سید محمد تقوی اهرمی تیرماه 1397

 

 

رفع شبهات علمی قران توسط دکتر سها...
ما را در سایت رفع شبهات علمی قران توسط دکتر سها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 1ahrami22e بازدید : 309 تاريخ : چهارشنبه 27 تير 1397 ساعت: 13:22